EKO- OKUL NEDİR
Eko Okullar ili ilgili ayrıntılı bilgiler için aşağıdaki web sitelerini kullanabilirsiniz.
Turçev (Türkiye Çevre Eğitim Vakfı) Eko- Okullar Bölümüne ulaşmak için tıklayınız.
Turçev Eko-Okullar web sitesine ulaşmak için tıklayınız.
Okulumuz Facebook grubuna ulaşmak için tıklayınız.
2012–2013 MALTEPE İLKÖGRETİM OKULU BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK EYLEM PLANI
AYLAR |
EYLEM VE ETKİNLİKLER |
DERS |
SORUMLU |
EYLÜL
|
*Eko-Okul komitelerinin yeniden yapılandırılması
*Çalışılan konu hakkında zümre öğretmenleri ile toplantıların düzenlenerek tanıtımların yapılması.
* Eko Tim öğrenci seçimlerinin yapılması
*Eko Tim öğrencileri ile toplatı yapılarak çalışılan konu hakkında ve Eko-Tim çalışma alanları hakkında bilgilendirmelerin yapılması
*Zümrelerin yıllık planlarında konuya ilişkin etkinliklere yer vermesi
Ankara Üniversitesi “Dünyamızı Kim Sarsıyor” Tübitak Projesi etkinliğine 6.7.8. sınıf öğrencilerinden gruplar ile katılımın sağlanması
|
|
Okul İdaresi ve Koord. Öğretmenler
Koord. Öğretmen
Sınıf Rehber Öğretmenleri Tüm Zümreler
Koordinatör Öğretmenler
Tüm Zümreler
İlkay URAL Nazike YİĞİT Özden KARAKAYIŞ |
EKİM |
*Eko-okul bilgilendirme panosunun düzenlenmesi
* “Biyolojik Çeşitlilik ” çalışma konusunun 7-E sınıfı organizasyonunda tüm okula tanıtılması ve müzikli dinleti
*Okul Uygulama Bahçesi çalışmalarının Okul İzci Grubu öncülüğünde başlatılması
*5. sınıflarda“Ses Nasıl Oluşuyor ” hayvan seslerinin dinletilmesi
*Eko-okul eylem(1.yıl) planının hazırlanması
*Ankara Üniversitesi Çocuk Üniversitesi okulları , yıl içi çalışma gruplarının belirlenerek randevuların alınması
*5. sınıflar “Çevresindeki ve ülkemizin çeşitli yerlerindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve yapıtları tanıma çalışmaları” “Doğal varlıklarımızı tanıtıyoruz.” Etkinliği
*3 .sınıflar Hayvan yaşamlarına dair belgesel filmlerin izlenmesi Geri Dönüşüm Nedir?
*5.6.7.8. sınıflar ile dersin ilk 5 dakikası okul bahçesinin temizlenmesi etkinliğinin başlatılarak tüm yıl boyunca uygulanması
* Çevresel inceleme: Sayaçların yerinin görevli öğrencilere tanıtılması
* Çankaya Belediyesi ile geri dönüşüm kutuları için işbirliği(Kutular temin edilinceye kadar geçici kutuların öğrenciler tarafından geri dönüşüm malzemelerinden yapılması)
*Eylem planının TURÇEV’e gönderilmesi
|
Matematik
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Müzik
Sosyal Bilgiler
Hayat Bilgisi
Beden Eğitimi
Serbest etkinlik |
EkoTim
Hüseyin Hilmi ABİŞ
Lokman GÖK
Fatma ÖZCAN
Koordinatör Öğretmenler –Eko Tim ve Tüm Zümreler Eko Okul Koordinatörleri
Sosyal Bilgiler Zümresi
Gülderen ALBOSTAN
Beden Eğitimi Zümresi
Eko-Tim Okuldaki yardımcı personel
Nuri ÇALIŞKAN
Eko-Okul Koordinatörleri
|
KASIM |
*5. sınıflar “BENEK BENEK” isimli çalışma ile nesli tükenen hayvan resimlerinin nokta etkisi yapacak malzemeler kullanılarak çizdirilmesi
*Ankara ilindeki Eko Çeşitliliğin araştırılması ve Çevre Kulubü öğrencilerine sunulması
*6. sınıf “Biyomları bizden öğrenmeye ne dersiniz?” Tropikal yağmur ormanları Savan Çöl Ilıman, yaprak döken ormanlar Tundra Kutup
*7. sınıf “Kentleşmenin Biyolojik Çeşitlilik Üzerindeki Etkileri” Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır.(Ülkemizdeki göçün neden ve sonuçları, tarihten ve günümüzden örneklerle sorgulanacaktır).
* Gönüllü öğrenci ve veliler ile Eko-Okul panosunun Biyolojik Çeşitlilik temalı üç boyutlu hazırlanması
*Okul web sitesi Eko-Okul Bölümünün güncellenmesi *Haftalık/aylık çevreye en duyarlı sınıfın seçilmesinde kullanılacak ölçütlerin belirlenmesi *Haftalık/aylık çevreye en duyarlı sınıfın seçilmesini başlatma *Haftalık olarak temiz seçilen sınıflara eko bayrağın devredilmesi *4. sınıflar “Dinim Temiz Olmamı İstiyor” ünitesi içerisinde çevre ve beden temizliği konularına dikkat çekilecek. *Palyaço Eko Can’ın sınıflarla tanışması
*“Hayvanlar Arasındaki Besin Zinciri” konulu karikatür çalışması
*2-C sınıfı nesli tükenen bitki fotoğraflarından ve kurutulmuş yaprak ve çiçeklerden oluşan koridor panosu
*3-A sınıfı “Kirlenen Çevre ve Nedenleri” afiş çalışması
*GDO lu yiyeceklerin insan sağlığına etkisi konulu araştırma ve koridor sergisi
|
Resim
Sosyal Bilgiler
Sosyal Bilgiler
Türkçe
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Görsel Sanatlar
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi
Teknoloji ve Tasarım
|
Resim Zümresi
Eko-Tim
Sosyal Bilgiler Zümresi
Sosyal Bilgiler Zümresi
Evrim Özer
İlkay URAL
Eko -Tim
Eko-Tim
Eko-Tim
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümresi Eko Can
Sena ERDOĞAN
Recep ŞAHİN
Gülderen ALBOSTAN
Teknoloji ve Tasarım Zümresi
|
ARALIK |
*Hafta başı itibarı ile sayaç ölçümlerinin grafiksel duyurusunun panoda ilanının başlatılması, ölçümlerin raporlaştırılıp, dosyalanması.
* Eko İlke ve eko slogan belirleme çalışmalarının başlatılması
* Eko ilke ve eko okul sloganının tüm sınıflara asılması
*7.sınıflar Türk Kültüründeki hayvan ve bitki motifleri kullanılarak halı kilim deseni tasarlama
*3-A sınıfı “Hayalimdeki Çevre” konulu resimçalışması ve koridor sergisi
*7-A sınıfı nesli tükenmekte olan hayvanlara ilişkin veri tablosu ve grafiği
*7. sınıflar “Biyolojik Çeşitlilik” konulu ingilizce slogan ve afiş tasarımları koridor sergisi
*6. sınıflar“Arıların Nesli Tükenirse Niçin Dünyanın Sonu Gelir” araştırma ve pano düzenlenmesi
*Kuş yuvası ve hayvan yemlik ve barınak tasarımlarının yapılması
*Hayvan maskelerinin yapılması
*Enerjiyi verimli kullanmaya yönelik uyarıcı işaretlerin okulun canlı bölümlerine asılması
|
Rehberlik
Görsel Sanatlar
Resim
Matematik
İngilizce
Fen ve Teknoloji
Rehberlik |
Koord. Ögr.-Timden görevli iki öğrenci
Sınıf Öğretmenleri
Eko-Tim
Sena ERDOĞAN
Gülderen ALBOSTAN
Hatice ÖZTÜRK
İngilizce Zümresi
Fen ve Teknoloji Zümresi
Eko-Tim
Ana Sınıfı
Enerji verimliği kulübü öğretmenleri ve öğrencileri Eko Okul Komitesi ve Türkçe Öğretmenleri
|
OCAK |
*Ülkemizdeki Kaplıcalar Ve Maden Suları” sunu çalışması
*” Neden Bilinçli Tüketilmesi Gerekir”
* “Atık mı? Hiç Dert Değil!” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından 2. ve 3 sınıflara tanıtımı
*6. sınıflar La Fontane masallarının resimlendirilmesi
*Besinlerin canlılar için önemi konulu yazılı anlatım öykü çalışmaları
“Bitki çeşitliliği” konulu sınıf bilinçlendirme sunuları
*“Çevremiz ve Biz – Deniz” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından ana sınıflarına okunması *8-E sınıf “Çöpleri Ayrıştırma” İngilizce drama gösterisi *Yayın organlarındaki hayvanları koruma konusuna ilişkin haberlerin sınıf panolarında sergilenmesi *1. Dönem ekinlik raporunun TURÇEV’e gönderilmesi
|
Görsel Sanatlar
Türkçe
İngilizce
Türkçe |
Eko-Tim
Çevre Kulübü öğrencileri
Eko-Tim
Eko-Can
Sena ERDOĞAN
Türkçe Zümresi
Eko-Tim
Ana sınıfı öğretmenleri ve Eko Can Sündüs KINAY
Türkçe Zümresi
Koordinatör öğretmen |
ŞUBAT
|
*5. sınıflar “Ritm Oluşturalım” konusu içerisinde atık malzemelerden oluşan basit ritm çalgılarının yapılması ve sergilenmesi
* Su kaynaklarının verimli kullanılması Kayıpların önlenmesi; Evde-okulda-ülkemizde Belediyelere düsen görev *6. sınıflar Mezo Harika Resifinin , buradaki canlı çeşitliliği ve Mongrov ağaç türünün araştırılması
*“Çevremiz ve Biz – Deniz” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından ana sınıflarına okunması
* “Atık mı? Hiç Dert Değil!” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından 2. ve 3 sınıflara tanıtımı M.T.A müzesi gezisi
|
Müzik
Fen ve Teknoloji |
Fatma ÖZCAN
Eko Tim ve çevre kulübü öğrencileri
Fen ve Teknoloji Zümresi
Eko-Can
Eko Can
Eko-Tim |
MART |
* Enerji verimliliği ile ilgili duvar gazetesinin hazırlanması
*Kuşlar için hazırlanan yuva ve yemlik tasarımlarının okulun çeşitli yerlerine yerleştirilmesi “Deniz Dünyası” su canlıları müzesinin gezilmesi
* “Ağaçlı Köyü Su Basmaz” Ormanların sel ve su baskınlarını önlemedeki rolü.
*6. sınıflar “Yaprak İhtişamı” konulu araştırma ve koridor sergisi
*Okul Eylem Günü ile ilgili planlamaların yapılması
* Türk Kültüründeki hayvan ve bitki motiflerinin araştırılarak duvar gazetesi hazırlanması
|
Fen ve Teknoloji
Türkçe |
Enerji verimliği kulübü öğretmenleri ve öğrencileri Eko-Tim
Eko Tim
Çevre Kulubü öğretmen ve öğrencileri Fen ve Teknoloji Zümresi
Eko-Okul Komitesi
Türkçe Zümresi |
NİSAN |
*4/C sınıfı “Gezegenimiz Dünya” ve “Erozyanla Toprak Kaybı Arasındaki İlişki” teması sınıf koridor panosu sergisi
*3-A sınıfı “İnsanın Çevreye Verdiği Zarar”konulu sunum
*7. sınıflar “Canlıların yaşamları için uygun koşullar nelerdir” konulu sınıf sunumları . Popülasyon örneklerinin verilerek popülasyondaki canlı türlerini olumsuz etkileyen faktörlerin panolarda sergilenmesi
*7. sınıflar çeşitli besin zincirlerinin oluşturularak bu zincirlerden bir canlı türünün yok olmasının diğer canlıları nasıl etkilediğinin okul çok amaçlı salonunda okul öğrencilere sunulması
*7. sınıflar Biyolojik çeşitliliğin azalmasına neden olan çevre kirliliğine dair fotoğraf sergisi
*4. sınıflar “Sevgi Dostluk ve Kardeşlik ” ünitesi “Allah Yarattıklarını Sever” konu başlığı altında doğal yaşamı korumaya ilişkin bilgi paylaşımı
“Biyolojik Çeşitlilik” Eylem Günü
|
Sosyal Bilgiler
Hayat Bilgisi
Fen ve Teknoloji
Fen ve Teknoloji
Fen ve Teknoloji
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi |
Rüstem KURT
Gülderen ALBOSTAN
Fen ve Teknoloji Zümresi
Fen ve Teknoloji Zümresi
Fen ve Teknoloji Zümresi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümresi
Tüm Okul |
MAYIS
|
*5. sınıflar “ Fabrika atıkları ve çevreye verdikleri zararlar” konulu afiş çalışmaları
*7.sınıflar “Biyolojik Çeşitlilik” ana başlığı içerisinde afiş tasarımları
*4-C sınıfı “Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım” teması yaşam alanlarının insan faaliyetlerinin olumsuz etkisinden korunması kazanımına dayalı resim,şiir,yazı çalışmaları *3-A sınıfı drama “Ekolojik Denge” temalı drama çalışmasının sergilenmesi
*7. sınıflar “Savurganlıktan Kaçınırım” etkinliği 8.sınıflar “Temizlik,Çevreyi Korumak,Hayvanlara iyi davranmak” etkinlikleri ile düzenli , sürdürülebilir, sağlıklı bir yaşam kazandırma çalışmaları
*Yıl içerisinde yapılan proje,resim,afiş v.b çalışmaların toplu sergilenmesi
Nallıhan Kuş Cenneti gezisi |
Görsel Sanatlar
Fen ve Teknoloji
Serbest Etkinlikler
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
|
Sena ERDOĞAN
Rüstem KURT
Gülderen ALBOSTAN
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümresi
Eko –Tim ve çevre kulübü üyeleri
Eko-Tim
|
HAZİRAN |
*5 Haziran Dünya Çevre Gününün hafta etkinlikleri Tüm Okul seklinde kutlanması
* Eko-Okullar Şenliği Hazırlıkları Tüm Okul
*I1. Dönem ekinlik raporunun TURÇEV’e gönderilmesi
|
|
Tüm öğretmenler
Koordinatör öğretmen |
Koordinatör Öğretmenler
Nuri ÇALIŞKAN İlkay URAL Nazike YİĞİT Evrim ÖZER