T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Maltepe Ortaokulu

EKO OKUL NEDİR

 EKO- OKUL NEDİR

 

Eko Okullar ili ilgili ayrıntılı bilgiler için aşağıdaki web sitelerini kullanabilirsiniz.

 

Turçev (Türkiye Çevre Eğitim Vakfı)  Eko- Okullar Bölümüne ulaşmak için tıklayınız.


Turçev Eko-Okullar web sitesine ulaşmak için tıklayınız.


Okulumuz Facebook grubuna ulaşmak için tıklayınız.

 

 

2012–2013 MALTEPE İLKÖGRETİM OKULU BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK EYLEM PLANI

 

 

AYLAR

EYLEM VE ETKİNLİKLER

DERS

SORUMLU

 

EYLÜL

 

 

*Eko-Okul komitelerinin yeniden yapılandırılması

 

 

*Çalışılan konu  hakkında zümre öğretmenleri ile toplantıların düzenlenerek tanıtımların yapılması.

 

* Eko Tim öğrenci seçimlerinin yapılması

 

 

*Eko Tim öğrencileri ile toplatı yapılarak çalışılan konu hakkında ve Eko-Tim çalışma alanları hakkında bilgilendirmelerin yapılması

 

*Zümrelerin yıllık planlarında konuya ilişkin etkinliklere yer vermesi

 

Ankara Üniversitesi “Dünyamızı Kim Sarsıyor” Tübitak Projesi etkinliğine 6.7.8. sınıf öğrencilerinden gruplar ile katılımın sağlanması

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Okul İdaresi ve Koord. Öğretmenler

 

Koord. Öğretmen

 

 

Sınıf Rehber Öğretmenleri

Tüm Zümreler

 

Koordinatör Öğretmenler

 

 

Tüm Zümreler

 

 

İlkay URAL

Nazike YİĞİT

Özden KARAKAYIŞ

EKİM

 

 

*Eko-okul bilgilendirme panosunun düzenlenmesi

 

* “Biyolojik Çeşitlilik ” çalışma konusunun 7-E sınıfı organizasyonunda tüm okula tanıtılması ve müzikli dinleti

 

*Okul Uygulama Bahçesi  çalışmalarının Okul İzci Grubu öncülüğünde başlatılması

 

 

*5. sınıflarda“Ses Nasıl Oluşuyor ” hayvan seslerinin dinletilmesi

 

*Eko-okul eylem(1.yıl) planının hazırlanması

 

*Ankara Üniversitesi Çocuk Üniversitesi  okulları , yıl içi çalışma gruplarının belirlenerek randevuların alınması

 

*5. sınıflar “Çevresindeki ve ülkemizin çeşitli yerlerindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve yapıtları tanıma çalışmaları” “Doğal varlıklarımızı tanıtıyoruz.”

Etkinliği

 

*3 .sınıflar Hayvan yaşamlarına dair belgesel filmlerin izlenmesi

Geri Dönüşüm Nedir?

 

*5.6.7.8. sınıflar ile dersin ilk 5 dakikası okul bahçesinin temizlenmesi etkinliğinin başlatılarak tüm yıl boyunca uygulanması

 

* Çevresel inceleme: Sayaçların yerinin görevli öğrencilere tanıtılması

 

* Çankaya Belediyesi ile geri dönüşüm kutuları için işbirliği(Kutular temin edilinceye kadar geçici kutuların öğrenciler tarafından geri dönüşüm malzemelerinden yapılması)

 

 

*Eylem planının TURÇEV’e gönderilmesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Matematik

 

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

Müzik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sosyal Bilgiler

 

 

 

 

Hayat Bilgisi

 

 

 

 

Beden Eğitimi

 

 

 

 

Serbest etkinlik

 

 

EkoTim

 

 

Hüseyin Hilmi ABİŞ

 

 

 

Lokman GÖK

 

 

 

Fatma ÖZCAN

 

Koordinatör Öğretmenler –Eko Tim ve Tüm Zümreler

Eko Okul Koordinatörleri

 

 

Sosyal Bilgiler Zümresi

 

 

 

Gülderen ALBOSTAN

 

 

 

Beden Eğitimi Zümresi

 

Eko-Tim

Okuldaki yardımcı personel

 

Nuri ÇALIŞKAN

 

 

 

 

Eko-Okul Koordinatörleri

 

KASIM

 

*5. sınıflar “BENEK BENEK” isimli çalışma ile nesli tükenen hayvan resimlerinin  nokta etkisi yapacak malzemeler kullanılarak çizdirilmesi

 

*Ankara ilindeki Eko Çeşitliliğin araştırılması ve Çevre Kulubü öğrencilerine sunulması

 

*6. sınıf “Biyomları bizden öğrenmeye ne dersiniz?”

Tropikal yağmur ormanları

Savan

Çöl

Ilıman, yaprak döken ormanlar

Tundra

Kutup

 

*7. sınıf “Kentleşmenin Biyolojik Çeşitlilik Üzerindeki Etkileri”

Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır.(Ülkemizdeki göçün neden ve sonuçları, tarihten ve günümüzden örneklerle sorgulanacaktır).

 

* Gönüllü öğrenci ve veliler ile Eko-Okul panosunun Biyolojik Çeşitlilik temalı üç boyutlu hazırlanması

 

*Okul web sitesi Eko-Okul Bölümünün güncellenmesi

*Haftalık/aylık çevreye en duyarlı sınıfın seçilmesinde kullanılacak ölçütlerin belirlenmesi

*Haftalık/aylık çevreye en duyarlı sınıfın seçilmesini başlatma

*Haftalık olarak temiz seçilen sınıflara eko bayrağın devredilmesi

*4. sınıflar “Dinim Temiz Olmamı İstiyor” ünitesi içerisinde çevre ve beden temizliği konularına dikkat çekilecek.

*Palyaço Eko Can’ın sınıflarla tanışması

 

*“Hayvanlar Arasındaki Besin Zinciri” konulu karikatür çalışması

 

*2-C sınıfı nesli tükenen bitki fotoğraflarından ve kurutulmuş yaprak ve çiçeklerden oluşan koridor panosu

 

*3-A sınıfı “Kirlenen Çevre ve Nedenleri” afiş çalışması

 

*GDO lu yiyeceklerin insan sağlığına etkisi konulu araştırma ve koridor sergisi

 

 

Resim

 

 

 

 

 

 

Sosyal Bilgiler

 

 

 

 

 

 

 

Sosyal Bilgiler

 

 

 

 

 

 

Türkçe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

 

Görsel Sanatlar

 

Hayat Bilgisi

 

Hayat Bilgisi

 

 

Teknoloji ve Tasarım

 

 

 

 

 

 

 

 

Resim Zümresi

 

 

 

Eko-Tim

 

 

Sosyal Bilgiler Zümresi

 

 

 

 

 

 

 

 

Sosyal Bilgiler Zümresi

 

 

 

 

 

Evrim Özer

 

 

 

İlkay URAL

 

 

Eko -Tim

 

 

Eko-Tim

 

Eko-Tim

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümresi

Eko Can

 

Sena ERDOĞAN

 

Recep ŞAHİN

 

 

Gülderen ALBOSTAN

 

Teknoloji ve Tasarım Zümresi

 

 

 

 

 

ARALIK

*Hafta başı itibarı ile sayaç ölçümlerinin grafiksel duyurusunun panoda ilanının başlatılması, ölçümlerin raporlaştırılıp, dosyalanması.

 

* Eko İlke ve eko slogan belirleme çalışmalarının başlatılması

 

* Eko ilke ve eko okul sloganının tüm sınıflara asılması

 

 

*7.sınıflar Türk Kültüründeki hayvan ve bitki motifleri kullanılarak halı kilim deseni tasarlama

 

*3-A sınıfı “Hayalimdeki Çevre” konulu resimçalışması  ve koridor sergisi

 

*7-A sınıfı nesli tükenmekte olan hayvanlara ilişkin veri tablosu ve grafiği

 

*7. sınıflar “Biyolojik Çeşitlilik” konulu  ingilizce slogan ve afiş tasarımları koridor sergisi

 

*6. sınıflar“Arıların Nesli Tükenirse Niçin Dünyanın Sonu Gelir” araştırma ve pano düzenlenmesi

 

*Kuş yuvası ve hayvan yemlik ve barınak tasarımlarının yapılması

 

*Hayvan maskelerinin yapılması

 

*Enerjiyi verimli kullanmaya yönelik uyarıcı işaretlerin okulun canlı bölümlerine asılması

 

 

 

 

 

 

 

Rehberlik

 

 

 

 

 

Görsel Sanatlar

 

Resim

 

 

Matematik

 

 

İngilizce

 

 

Fen ve Teknoloji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rehberlik

Koord. Ögr.-Timden görevli iki öğrenci

 

 

Sınıf Öğretmenleri

 

 

Eko-Tim

 

 

Sena ERDOĞAN

 

 

Gülderen ALBOSTAN

 

Hatice ÖZTÜRK

 

 

İngilizce Zümresi

 

Fen ve Teknoloji Zümresi

 

Eko-Tim

 

 

 

 

Ana Sınıfı

 

Enerji verimliği kulübü öğretmenleri ve öğrencileri

Eko Okul Komitesi ve Türkçe Öğretmenleri

 

OCAK

 

*Ülkemizdeki Kaplıcalar Ve Maden Suları” sunu çalışması

 

*” Neden Bilinçli Tüketilmesi Gerekir”

 

* “Atık mı? Hiç Dert Değil!” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından 2. ve 3 sınıflara tanıtımı

 

*6. sınıflar La Fontane masallarının resimlendirilmesi

 

*Besinlerin canlılar için önemi konulu  yazılı anlatım öykü çalışmaları

 

“Bitki çeşitliliği” konulu sınıf  bilinçlendirme sunuları

 

*“Çevremiz ve Biz – Deniz” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından ana sınıflarına okunması

*8-E sınıf “Çöpleri Ayrıştırma” İngilizce drama gösterisi

*Yayın organlarındaki hayvanları koruma konusuna ilişkin haberlerin sınıf panolarında sergilenmesi

*1. Dönem ekinlik raporunun TURÇEV’e gönderilmesi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Görsel Sanatlar

 

Türkçe

 

 

 

 

 

 

İngilizce

 

 

Türkçe

 

Eko-Tim

 

Çevre Kulübü öğrencileri

 

Eko-Tim

 

Eko-Can

 

Sena ERDOĞAN

 

 

Türkçe Zümresi

 

 

Eko-Tim

 

 

Ana sınıfı öğretmenleri ve Eko Can

Sündüs KINAY

 

 

Türkçe Zümresi

 

Koordinatör öğretmen

ŞUBAT

 

 

*5. sınıflar “Ritm Oluşturalım” konusu içerisinde atık malzemelerden oluşan basit ritm çalgılarının yapılması ve sergilenmesi

 

* Su kaynaklarının verimli kullanılması

Kayıpların önlenmesi;

Evde-okulda-ülkemizde

Belediyelere düsen görev

*6. sınıflar Mezo Harika Resifinin , buradaki canlı çeşitliliği ve Mongrov ağaç türünün araştırılması

 

*“Çevremiz ve Biz – Deniz” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından ana sınıflarına okunması

 

* “Atık mı? Hiç Dert Değil!” adlı kitabın Palyaço Eko Can tarafından 2. ve 3 sınıflara tanıtımı

M.T.A müzesi gezisi

 

 

Müzik

 

 

 

 

 

 

 

Fen ve Teknoloji

 

Fatma ÖZCAN

 

 

 

Eko Tim ve çevre kulübü öğrencileri

 

 

Fen ve Teknoloji Zümresi

 

 

Eko-Can

 

 

Eko Can

 

 

 

Eko-Tim

MART

* Enerji verimliliği ile ilgili duvar gazetesinin hazırlanması

 

*Kuşlar için hazırlanan yuva ve yemlik tasarımlarının okulun çeşitli yerlerine yerleştirilmesi

“Deniz Dünyası” su canlıları müzesinin gezilmesi

 

* “Ağaçlı Köyü Su Basmaz” Ormanların sel ve su baskınlarını önlemedeki rolü.

 

*6. sınıflar “Yaprak İhtişamı” konulu araştırma ve koridor sergisi

 

*Okul Eylem Günü ile ilgili planlamaların yapılması

 

* Türk Kültüründeki hayvan ve bitki motiflerinin araştırılarak duvar gazetesi hazırlanması

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fen ve Teknoloji

 

Türkçe

Enerji verimliği kulübü öğretmenleri ve öğrencileri

Eko-Tim

 

Eko Tim

 

 

 

Çevre Kulubü öğretmen ve öğrencileri

Fen ve Teknoloji Zümresi

 

Eko-Okul Komitesi

 

 

 

Türkçe Zümresi

NİSAN

 

*4/C sınıfı “Gezegenimiz Dünya” ve  “Erozyanla Toprak Kaybı Arasındaki İlişki”  teması  sınıf koridor panosu sergisi

 

*3-A sınıfı “İnsanın Çevreye Verdiği Zarar”konulu sunum

 

*7. sınıflar “Canlıların yaşamları için uygun koşullar nelerdir” konulu sınıf sunumları . Popülasyon örneklerinin verilerek popülasyondaki canlı türlerini olumsuz etkileyen faktörlerin panolarda sergilenmesi

 

*7. sınıflar çeşitli besin zincirlerinin oluşturularak bu zincirlerden bir canlı türünün yok olmasının diğer canlıları nasıl etkilediğinin okul çok amaçlı salonunda okul öğrencilere sunulması

 

*7. sınıflar Biyolojik çeşitliliğin azalmasına neden olan çevre kirliliğine dair fotoğraf sergisi

 

*4. sınıflar “Sevgi Dostluk ve Kardeşlik ” ünitesi “Allah Yarattıklarını Sever” konu başlığı altında doğal yaşamı korumaya ilişkin bilgi paylaşımı

 

“Biyolojik Çeşitlilik” Eylem Günü

 

 

 

 

 

 

Sosyal Bilgiler

 

Hayat Bilgisi

 

Fen ve Teknoloji

 

 

 

 

Fen ve Teknoloji

 

 

 

 

 

Fen ve Teknoloji

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

 

Rüstem KURT

 

 

Gülderen ALBOSTAN

 

Fen ve Teknoloji Zümresi

 

 

 

 

Fen ve Teknoloji Zümresi

 

 

 

 

Fen ve Teknoloji Zümresi

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümresi

 

 

Tüm Okul

MAYIS

 

 

*5. sınıflar “ Fabrika atıkları ve çevreye verdikleri zararlar” konulu afiş çalışmaları

 

*7.sınıflar “Biyolojik Çeşitlilik” ana başlığı içerisinde afiş tasarımları

 

*4-C sınıfı “Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım” teması yaşam alanlarının insan faaliyetlerinin olumsuz etkisinden korunması kazanımına dayalı resim,şiir,yazı çalışmaları

*3-A sınıfı drama “Ekolojik Denge” temalı drama çalışmasının sergilenmesi

 

*7. sınıflar “Savurganlıktan Kaçınırım” etkinliği

8.sınıflar “Temizlik,Çevreyi Korumak,Hayvanlara iyi davranmak” etkinlikleri ile düzenli , sürdürülebilir, sağlıklı bir yaşam kazandırma çalışmaları

 

*Yıl içerisinde yapılan proje,resim,afiş v.b çalışmaların toplu sergilenmesi

 

Nallıhan Kuş Cenneti gezisi

 

Görsel Sanatlar

 

 

 

Fen ve Teknoloji

 

 

Serbest Etkinlikler

 

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi

 

 

Sena ERDOĞAN

 

 

 

 

Rüstem KURT

 

 

 

Gülderen ALBOSTAN

 

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümresi

 

 

 

 

 

Eko –Tim  ve çevre kulübü üyeleri

 

Eko-Tim

 

HAZİRAN

*5 Haziran Dünya Çevre Gününün hafta etkinlikleri Tüm Okul seklinde kutlanması

 

* Eko-Okullar Şenliği Hazırlıkları Tüm Okul

 

*I1. Dönem ekinlik raporunun TURÇEV’e gönderilmesi

 

 

Tüm öğretmenler

 

 

 

 

Koordinatör öğretmen

 

Koordinatör Öğretmenler

  

Nuri ÇALIŞKAN    İlkay URAL     Nazike YİĞİT    Evrim ÖZER

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.12.2012 - Güncelleme: 13.04.2023 20:21 - Görüntülenme: 1901
  Beğen | 0  kişi beğendi